ریاضیدان باهوش
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
ریاضیدان باهوش
نوشته شده در چهار شنبه 10 اسفند 1390
بازدید : 769
نویسنده : داود اسداللهی

 يک ریاضیدان و يک مهندس در يک مسافرت طولانى هوائى کنار يکديگر در هواپيما نشسته بودند. مهندس رو به ریاضیدان کرد و گفت: مايلى با همديگر بازى کنيم؟ ریاضیدان که مي‌خواست استراحت کند محترمانه عذر خواست و رويش را به طرف پنجره برگرداند و پتو را روى خودش کشيد.

 مهندس دوباره گفت: بازى سرگرم‌کننده‌اى است. من از شما يک سوال مي‌پرسم و اگر شما جوابش را نمیدانستيد ۵ دلار به من بدهيد. بعد شما از من يک سوال مي‌کنيد و اگر من جوابش را نمي‌دانستم من ۵ دلار به شما مي‌دهم.
ریاضیدان مجدداً معذرت خواست و چشمهايش را روى هم گذاشت تا خوابش ببرد. اين بار، مهندس پيشنهاد ديگرى داد. گفت: خوب، اگر شما سوال مرا جواب نداديد ۵ دلار بدهيد ولى اگر من نتوانستم سوال شما را جواب دهم ٥٠ دلار به شما مي‌دهم.
اين پيشنهاد چرت ریاضیدان را پاره کرد و رضايت داد که با مهندس بازى کند.

مهندس نخستين سوال را مطرح کرد: «فاصله زمين تا ماه چقدر است؟» ریاضیدان بدون اينکه کلمه‌اى بر زبان آورد دست در جيبش کرد و ۵ دلار به مهندس داد. حالا نوبت خودش بود. ریاضیدان گفت: «آن چيست که وقتى از تپه بالا  مي‌رود ۳ پا دارد و وقتى پائين مي‌آيد ۴ پا؟»
مهندس نگاه تعجب آميزى کرد و سپس به سراغ کامپيوتر قابل حملش رفت و تمام اطلاعات موجود در آن را مورد جستجو قرار داد.
آنگاه از طريق مودم بيسيم کامپيوترش به اينترنت وصل شد و اطلاعات موجود در کتابخانه کنگره آمريکا را هم جستجو کرد.
باز هم چيز بدرد بخورى پيدا نکرد. سپس براى تمام همکارانش پست الکترونيک فرستاد و سوال را با آنها در ميان گذاشت و با يکى دو نفر هم گپ (chat) زد ولى آنها هم نتوانستند کمکى کنند.

بالاخره بعد از ۳ ساعت، ریاضیدان را از خواب بيدار کرد و ٥٠ دلار به او داد. ریاضیدان مودبانه ٥٠ دلار را گرفت و رويش را برگرداند تا دوباره بخوابد. مهندس بعد از کمى مکث، او را تکان داد و گفت: «خوب، جواب سوالت چه بود؟»
ریاضیدان دوباره بدون اينکه کلمه‌اى بر زبان آورد دست در جيبش کرد و ۵ دلار به مهندس داد و رويش را برگرداند و خوابيد ..




مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
علی وجودی در تاریخ : 1397/7/2/1 - - گفته است :
با سلام حضور استاد گرانقدر دکتر اسداللهی عزیز جا دارد از زحمات ایشان در عرصه علم تقدیر و تشکر به عمل آمده و از همشهری نخبه خود کمال تشکر را داشته باشیم. ارادتمند : علی وجودی

/weblog/file/img/m.jpg
فایقی در تاریخ : 1397/5/30/2 - - گفته است :
سلام استاد این مطالب واقعا عالی هستند ما از شما انگیزه میگیریم که درس خوندنمون تا اینجا هیچ وقت هدر نمیره و با انگیزه بیشتر تا دکترا ادامه میدیم
با تشکر شاگرد کلاس آمار ترم تابستان

/weblog/file/img/m.jpg
سعید در تاریخ : 1395/11/3/7 - - گفته است :
ای ول به ریاضیدان باهوش:):):):):)


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: